اگر با این کتاب پیش برویدنیروی چی در بدن شما فعال شده وشما قادربه کارهای محیر العقول خواهید شد.
با مطالعه این کتاب یاد خواهید گرفت که نیروی چی چیست و چه کاربردی دارد و نحوه فعال کردن آن را نیز یاد خواهید گرفت!
نیروی چی
چی (به چینی: 気) در فرهنگ سنتی چین بخش فعال و زندهایست که در هر موجود زندهای وجود دارد. این واژه در کرهای گی و در ژاپنیکی تلفظ میشود. چی معمولاً به انرژی حیاتی ترجمه میشود و معادل تحتاللفظی آن هَوا و نَفَس است.
تقویت و تمرکز بر جریان چی در بدن یکی از مهمترین بخشهای فلسفه و پزشکی سنتی چین و هنرهای رزمی شرقی است.
فعال کردن نیروی چی
فعال کردن انرژی "چی "به معنی بیدار کردن کندالینی نیست بلکه چند درجه پایین تر و بی خطرتر است.
فعال کردن این انرژی به معنی جمع آوری تمام انرژی های بدن در یک نقطه و بعد استفاده آن برای یک منظور خاص است. برخی می گویند که با این انرژی درونی می توان دردها و بیماریها را از بین برد ولی این در همه افراد یکسان اثر نمی کند. اما به آن معنی نیست که همه افرادی که تای چی انجام می دهند دردشان به طور یکسان کاسته خواهد شد. همچنین در مراحل پیشرفته تر می توان از انرژی چی یا کی برای تکان دادن اشیاء استفاده کرد که به آن " تله کینسیس "هم می گویند.
فهرست مطالب کتاب :
-تشریح نیروی درونی انسان
-فلسفه چی -نیروی چی -انرژی کُندالینی -پرانا نیروی مانیتیزم -ماهیت انسان -ابعاد انسان -متابولیسم و تناسب اندام -ماهیت نیروی چی -مکانیسم تنفسی و…
در این کتاب آیینها و آموزههای مذهبی کنفوسیوسی, دائو و بودا .با اشاره به مکاتب, فرقهها و شاخههای منطقهای آن طی سه فصل عرضه شده است .در این کتاب تلاش شده, زمینههای فرهنگی, توسعه تاریخی, انجمنها, مراسمهای مذهبی و اسطورهشناسی آنها نیز بیان شده, زمینههای فرهنگی, توسعه تاریخی, انجمنها, مراسمهای مذهبی و اسطورهشناسی آنها نیز بیان شود .در بخشی از کتاب میخوانیم :((آیین کنفوسیوس یک جهانبینی, یک اخلاق اجتماعی, یک نظریه سیاسی, یک سنت حکیمانه و یک شیوه زندگی است. این آیین که گاه به صورت فلسفه و گاه به صورت دین تلقی میشود ;نه خدا را انکار میکند و نه سبک میشمارد)) .((آیین دائو, نیز, یکی از دو سنت مذهبی فلسفی عمده بومی است که بیش از دو هزار سال به زندگی مردم چین شکل داده است .و سنت دیگر آیین کنفوسیوس است .شیوه برخورد دائویی را با زندگی میتوان در جنبههای تسلیم و پذیرش, شادمانی و بیخیالی چینیان مشاهده کرد .این برخورد, به ویژگیهای اخلاقی و وظیفهشناسی, پرهیزکاری و هدفمندی آیین کنفوسیوس, توزان میبخشد و آن را کامل میکند)) .((آیین بودا, دین و فلسفه تمام آسیاییهاست که در حیات معنوی, فرهنگی و اجتماعی دنیای شرق نقش مهمی ایفا کرده و در سده بیستم به غرب گسترش یافته است)) . در این کتاب, آیین بودا از سرچشمههای آن در آموزشهای بودا گتمه تا بسط آن به مکتبها مختلف بررسی میشود .ذیل هر یک از سه آیین, زندگینامه, پیامها, کشورهای دارای آیین مذکور, تغییر و تحولات آیینها و مشخصههای عمومی آنها درج شده است .
کتابی که مشاهده میکنید یکی از کتابهای فاخر در این عرصه میباشد . این کتاب به بررسی زندگی و … سلاطین اران از ابتدا تا انتها میپردازد . این کتاب در سال ۱۸۶۶ میلادی یعنی حدود ۱۴۸ سال پیش به تالیف در امده است .در این کتاب همچنین در مورد همله اعراب به سرزمین پارس و … بحث میکند . موضوع کتاب تاریخی میباشد و میتواند تقریبا مرجع مهمی برای کسانی که در این حوزه کار میکند باشد .نویسنده یک فرد شیعه میباشد به همین دلیل به بررسی خلفای سرزمین های اسلامی نیز پرداخته است .
قالب بندی : PDF تعداد صفحات : ۳۰۸ کیفیت صفحات : عالی
متن روی جلد: لب تشنگان آب وصال ربانی و دل سوختگان آتش عشق یزدانی را مژده باد که در … تذکره مردان خدا و برگزیدگان بارگاه کبریا معدن حالات صفیه اعنی که ابتدای تألیفش از منتخبات تذکرۀ الاولیا و نفحات و رشحات حضرت شاه محمد کاظم قلندر علوی فرمودند و بعد وفات شان حضرت شاه تراب علی صاحب کاکوری خلف آن مرحوم باتمام رساندند.
کتاب چاپ سنگی مقالات صوفیه : در ابتدا تألیف کتاب از باسطی تراب علی و سپس ادامه کار توسط فرزندش شاه محمد کاظم قلندر علوی انجام گرفته است.در متن روی جلد این چنین آمده است.
وهابی نامه کتابی قدیمی است در قالب شعر به سبک مثنوی که در وصف یکی از سرداران سپاه اسلام که به مقابله با وهابیان پرداخته بود ، سخن میگوید . این کتاب شعر در سال ۱۳۱۲ هجری قمری سروده شده است . اگر به عکس فوق دقت لازم را داشته باشید و متن روی جلد کتاب را مطالعه بکنید از مضمون این کتاب با خبر میشوید . این کتاب نوشته محمد عبدالعلی مدرسی میباشد
در زمان هخامنشیان مکاتبات دولتی به زبان و خط آرامی انجام میگرفت. بدین گونه که کاتبان آرامی زبان مراکز حکومتی مضمون نامه ها را که به زبان هر ناحیه به آنها شفاها گفته میشد، به آرامی ترجمه میکردند و مینوشتند و در مقصد نیز نامه ها را دبیران آرامی زبان همان ناحیه به زبان همان ناحیه بر میگرداندند.پس از آن به تدریج از حدود قرن سوم قبل از میلاد که زبانهای ایرانی در نوشتن به کار گرفته شدند و این زبانها به خط آرامی و سپس به خطوط تحول یافته از آرامی همانند پهلوی نوشته شدند.
فارسی باستان به الفبایی نوشته شده است که میخی نامیده می شود ظاهراً داریوش بزرگ دستور داده است که الفبایی برای فارسی باستان ساخته و این زبان بدان نوشته شود. الفبای فارسی باستان از الفبای اکدی و الفبای اکدی از الفبای سومری گرفته شده است. این الفبا ۳۶ حرف، ۲ واژه جدا کن، ۸ اندیشه نگار و نشانه هایی هم برای نشان دادن اعداد داشته است که تنها برخی از آنها به جای مانده است. هریک از حرفهای الفبای میخی به جز سه حرفی که برای نشان دادن مصوتها به کار می رود مصوتی هم همراه دارد به همین علت الفبایی هجایی است .الفبای فارسی باستان از چپ به راست نوشته می شود و پس از هر حرف یک واژه جدا کن گذاشته می شود…
خط اوستایی در سده سوم میلادی برای نوشتن اوستا ابداع شد. این خط، از خط پهلوی برگرفته شده ولی از آن کاملتر است و دارای ۴۸ حرف است و از راستبهچپ نوشته میشود. این خط بسیار کامل است و مانند خط فارسی کنونی در نوشتن واجهای صدادار بی تفاوت نیست.
ابوریحان محمد بن احمد بیرونی خوارزمی از نوابغ علما و دانشمندان ایرانی نژاد فارسی زبان مسلمانخوارزم است که به قول خود او شاخه ای از درخت تناور ایران اسلامی و باستانی و نبعه ای ار سرحه فارسی بوده و زبانی مخصوص از شعب لهجه های فارسی داشته که نمونه اش در تالیفات خود ابوریحان و دیگر مولفان قدیم آمده است.
معروف این است که چون ابوریحان اصلا از مردم خارج محدوده شهر خوارزم بوده است او را به اصطلاحی که در زمان او ما بین خوارزمیان متداول بود بیرونی گفتند؛ یعنی که از اهالی حومه بیرون باروی شهر است نه از خود شهر.
توضیحاًخوارزم یکی از ایالات معتبر ماوراءالنهر است که در روزگار گذشته جزئی از مملکت فارس و کشور ایران بوده ؛ و در زمان ابوریحان به دو ناحیه شرقی و غربی رود جیحون تقسیم می َشده است؛شهر بزرگ و عاصمه بخش غربی ، بلده جرجانیه {گرگان} به طول جغرافیایی ۸۱ درجه و یک دقیقه و عرض بلد ۴۲ درجه و ۱۷ دقیقه ؛ و مرکز ناحیه شرقی شهر کات بود به طول ۸۵ درجه و عرض ۴۱ درجه و ۳۶ دقیقه ؛موافق جداول خود ابوریحان که مبدا طول بلاد را ساحل بحر محیط ؛ و مبدا عرض بلاد را خط استواء قرار داده است.
ولادت ابوریحان در خوارزم روز سوم ذی الحجه سال ۳۶۲ (ه.ق) و وفاتش در غزنه در حدود ۷۸ سالگی شب دوم ماه رجب سنه ۴۴۰ (ه.ق ) اتفاق افتاد و سر گذشت زندگانی او بر سبیل اختصار بدین قرار است:
در آغاز جوانی به دربار ملوک آل عراق پیوست مشهور به خوارزمشاهان قدیم ایران می پیوستند و مقر حکمرانی و پایتخت دولت ایشان شهر کاث در سمت شرقی رود جیحون بود…
دانلود نسخه خطی کتاب دیوان اشعار عبدالجواد جودی خراسانی
عبدالجواد جودی خراسانی
(درگذشته ۱۳۰۱یا ۱۳۰۲ق)، از شاعران شیعه و مرثیهسرای قرن سیزدهم هجری قمری است.
جودی، قصیدهایی در مدح پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و عید غدیر سروده است. او در اشعارش متأثر از سعدی و حافظ بود. دیوانی از او به جای مانده که بارها به چاپ رسیده است.
عبدالجواد جودی خراسانی، متخلص به جودی و معروف به جودی خراسانی یا عَنبرانی است و به اعتبار اینکه در دوران او، میرزا لقب عمومی شاعران بوده، میرزای جودی هم خوانده شده است
جودی علاقه فراوانی به اهل بیت پیامبر و سرودن مرثیه برای آنان داشت. او هنگام خواندن این مرثیهها گریه میکرد و دیگران را هم به گریستن دعوت مینمود.
مرثیههای او در مردم خراسان شور و هیجانی بهپا میکرد و کوچک و بزرگ آنها را میخواندند و از بر میکردند.
مداحان اهل بیت نیز اشعار او را در مجالس حسینی میخواندند اشتغال جودی به مرثیهسرایی و عامهپسند بودن اشعارش باعث شد که فضلا و خواص به شعر او تمایلی نداشته باشند، چنان که عبدالجواد ادیب نیشابوری در باره وی گفته است که شهرت مرثیهسرایی جودی، مقام ادبی او را تحتالشعاع قرار داده است.
او میدوید و من میدویدم او سوی مقتل من سوی قاتل
او مینشست و من مینشستم او روی سینه من در مقابل
او می کشید و من می کشیدم او از کمر تیغ من آه باطل
او میبرید و من میبریدم او از حسین سر من غیر از او دل
قصاید او بیشتر در مدح پیامبر اسلام، امام حسین، میلاد امام علی و نیز عید غدیر است. قصیده هفت کوکب او در مدح و منقبت رسول اکرم، معروف است.
کتاب تاریخ ال امجاد یک کتاب تاریخی مذهبی شیعی در باب زندگی نامه چهادرده معوم میباشد . نویسنده این کتاب فاخر ابوالفضل میرزا محمد عباس ابن احمد یمنی شروانی میباشد که به تصحیح محمد عبدالاحد درامده است .این کتاب در سال ۱۳۳۵ هجری قمری معادل ۱۲۹۶ هجری شمسی به نگارش درآمد که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد.به دلیل حق اثر و تاریخی بودن کتاب فروش به تعداد و مدت محدود صورت می گیرد.مشتریان گرامی لطفا توجه داشته باشید تمام محصولات فروشگاه به صورت فایل در قالب Zip هستند و خریداران بلافاصله بعد از پرداخت میتوانند محصولات را دریافت نمایند و لینکدانلود برای خریدار قابل مشاهده خواهد بود.
مطالب این کتاب، ترجمه، شرح و توضیح نامه امام رضا (ع) به مامون است که بنابر درخواست مامون خلیفه عباسی نوشته اند و به خاطر دارا بودن مطالب پر ارزش پزشکی و بهداشتی که آن حضرت برای مامون مرقوم داشته اند لذه مامون هم دستور داد تا این نامه را با آب طلا بنویسند و به همین دلیل این رساله به رساله ذهبیه مشهور گشته است.
امام (ع) در این فرمایشات خود بدن انسان را به یک کشور تشبیه کرده و قلب را پادشاه آن، رگ ها را کارگران، دست و پا، دوچشم، لب ها، زبان و دو گوش را یاران، معده شکم و سینه را گنجینه های آن معرفی می کند.
در این کتاب، آن حضرت نیروهای بدن و مزاج های مختلف آن و چگونگی خواب، استراحت، بهداشت دهان و دندان و بیان مراحل عمر و شیوه صحیح حجامت و فصد و شرایط صحیح نزدیکی و تناسل را بیان می فرماید.
فرمت فایل PDF
فهرست مطالب
مقدمه سفارشات امام رضا (ع) هر بیماری دوائش هم هست توصیف بدن بدن همانند زمین است بهترین روش غذا خوردن غذای فصل های مختلف تعداد وعده ی غذایی در روز ذکر فصل های سال … طریقه درست کردن نوشیدنی حلال … فائده خوردن آن نوشیدنی مزاج های آدمی چهار نوع است مزاج چیست؟ نشانه های غلبه صفرا نشانه های غلبه خون نشانه های غلبه بلغم نشانه های غلبه سودا چگونگی خواب دعای هنگام خواب قضای حاجت مسواک زدن و سفید کردن دندان ها نسخه ای جهت شست و شوی دندان ها حالات آدمی زمان و طریقه ی حجامت و فصد کردن تحقیقات انجام شده در آلمان … چه غذاهایی باید خورده نشود در چه حال باید حمام نکرد آداب همبستر شدن تخم مرغ خوردن چه غذاهایی زیان آور است آداب حمام کردن طریقه نوره کشیدن جهت برطرف کردن سوزش و سوختگی نوره ناراحتی مثانه ناراحتی معده درد بواسیر جهت تقویت حافظه جهت درامان ماندن از سه درد نشانه های عسل نامرغوب درمان زکام برای سالم ماندن چه باید کرد جهت درمان با درد بدن جهت در امان ماندن از بلغم، صفرا، سودا جهت دوری کردن از سردی مسافرت کردن آنواع آب ها ملاعبه کردن عمل بعد از نزدیکی کردن بهترین موقع نزدیکی کردن نتیجه عمل کردن به این دستورات
هر اندازه که عناصر خبری کامل تر باشند، قیافه ی خبر از نظر اطلاعاتی که باید به مخاطب بدهد، جذاب تر خواهد بود.
خبرنگار کارآزموده هر گاه که می خواهد رویدادی را به خبر تبدیل کند، تلاش می کند تا هر شش عنصر فوق را در گزارش خود لحاظ کند. در نظر گرفتن همین عناصر است که خبر را می سازد و تصویر جامعی از رویداد به خواننده منتقل می کند.
روزنامه نگاران حرفه ای دربسیاری از مواقع صرفا از یک عنصر خبری در لید خبر استفاده نمی کنند و اکثرا آمیزه ای از این عناصر را به کار می گیرند.
و...
روزنامه نگاری؛ روش خبرنویسی دوره مقدماتی- جلسه اول+ ویدئوی آموزشی(رایگان)
روزنامه نگاری؛ روش خبرنویسی دوره مقدماتی- جلسه دوم+ ویدئوی آموزشی(رایگان)
فروشگاه فایل کیا؛
منبع جامع انواع فایل...
چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.